Jak mít úspěšný weblog

Ještě před tím, než existovaly sociální sítě, se chtěli lidé prezentovat na internetu. Jednou z velmi oblíbených a využívaných možností byla tvorba vlastní webové stránky. Je samozřejmé, že koupě domény něco stojí, a nebylo v silách zejména mladých lidí je kupovat.

Naštěstí tu bylo řešení. Objevily se internetové stránky, které nabízely možnost vytvořit vlastní weblog SEOLight (tedy webový blog) zdarma. Podmínkami bylo, že za názvem internetové stránky byla adresa onoho webu (například auta.webzdarma.cz) a že na jejich stránce byly umístěny reklamy, nad nimiž neměli uživatelé prakticky žádnou kontrolu.

blog1

Dnes tyto blogy nahradily z velké části sociální sítě, na kterých je komunikace i sdílení obsahu mnohem rychlejší, a především se dostane k mnohem více lidem. Aby váš blog totiž lidé navštívili, museli nejprve vědět, že existuje. A zpopularizovat jej nebylo vždy jednoduché.

Existovalo několik možností jak to zařídit. Jednou z nich bylo zkopírování textu s nejčastěji vyhledávanými slovy. To mělo za cíl, aby při zadání onoho slova do internetového vyhledávače vyšel jako jeden z výsledků právě náš blog. Tato metoda však nebyla příliš efektivní a bylo na ní nahlíženo s despektem.

Mnohem populárnější byl fakt, že když jste na jiném blogu přidávali komentáře, mohli jste kromě své přezdívky také uvést adresu své internetové stránky. Na tento odkaz pak mohli čtenáři komentáře kliknout.

blog2

Dalším, a asi nejlepším způsobem, bylo získání doporučení od již zavedeného blogu. Ten uvedl odkaz na vaši stránku, obvykle spolu s vaší přezdívkou a krátkým popisem, čemu se váš web věnuje.

Faktem je, že na rozdíl od koupě klasické domény, kterou jste si mohli upravit přesně podle vašich představ, u blogů jste si museli vybrat některý z navržených stylů. To se týkalo jak rozvržení stránky, tak třeba i barev. Některé možnosti byly zdarma, jiné, obvykle ty lepší, byly placené.

Každopádně, dnes je již příliš nenajdeme, a ty, které stále existují, jsou již jen reliktem minulosti.

Previous Article